Recensie: Chuggington Stack Track: Wilson en de Heftige Storm speelset

Ken je de televisieserie Chuggington? Een hele stad, waar treinen leven. Ze leven daar samen met mensen, die bepaalde taken vervullen, maar de treinen zijn het belangrijkst. De serie draait om een aantal jonge treinen, die de fijne kneepjes van het trein-zijn nog moeten leden. Laden, lossen, passagiers vervoeren, rijden met een zware lading, remmen vanaf een helling, en nog veel meer. Deze speelset is gebaseerd op de spannende aflevering ‘Wilson en de Heftige Storm”.

De serie bestaat uit de Stack Track-lijn van Chuggington. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met een heel uitgebreide en stoere knikkerbaan, waarbij je geen knikkers gebruikt maar de metalen Chuggington-voertuigen (of autootjes). Het leuke is dan ook dat je met deze baan de hoogte in gaat! Deze set kan zelfs 60 centimeter hoog worden. Da’s een flinke hoogte voor de kleine machinisten! Je zet de meegeleverde Wilson bovenaan het spoor, en drukt op een knopje om hem naar beneden te laten razen. Dat is ook het moment waarop de storm losbarst: licht en geluid versterken het effect, en tijdens het voorbijrazen vallen zelfs de pionnen, die naast de baan staan, om!

In totaal kun je vier verschillende banen bouwen van deze set. Maar… je kunt ook zelf aan de slag en gaan bouwen, of verschillende Stack Track banen combineren tot een overweldigende roetsjbaan voor je Chuggington-treinen! Let wel: het is en blijft een baan die je moet opbouwen. Maar veel tijd neemt het opbouwen niet in beslag. De verschillende baandelen klikken stevig en solide in elkaar. De baan is zeker bestand tegen wat ruwe kinderhanden, en zal zelfs flink enthousiast speelgeweld rustig verduren. Da’s niks, vergeleken met Wilson’s heftige storm! Wij zijn enthousiast over deze baan. Hij zorgt echt voor uren speelplezier: vergelijk het speelsucces met een garage, waar kinderen uren zoet mee kunnen zijn. En het wordt nog leuker als je er een paar combineert: hieronder een filmpje van Tomy, waarbij een aantal banen gecombineerd zijn.

Chuggington Stack Track: Wilson en de Heftige Storm speelset, Tomy
Prijs: ca. 80 euro