Recensie: Echte kunst maak je zo, Marion Deuchars

9789025751494 echte kunst maak je zoTekenen en schilderen blijft heel erg lastig. Bijna alle kinderen maken eenzelfde basisontwikkeling door, maar vanaf een bepaald punt blijken sommige kinderen creatiever dan anderen. Waar ligt dat aan? Opvoeding, talent, creativiteit? Ik denk dat veel kinderen gewoon niet weten wat er allemaal kan. En sommige kinderen experimenteren nu eenmaal meer dan andere kinderen. Het boek Echte kunst maak je zo! helpt je ontzettend goed met te ontdekken wat je allemaal met verschillende materialen kunt doen. Daarnaast geeft het veel technieken bloot om beter te kunnen tekenen. Vooral mensfiguren en gezichten blijken lang voor problemen te kunnen zorgen. Naast de verschillende tekentechnieken is er bijvoorbeeld ook aandacht voor de kleurenleer. Zo leer je al tekenend en kleurend heel wat over de teken- en schilderkunst! Als inspiratie mag je de kunst afkijken bij grote namen als Van Gogh, Calder, Mondriaan en Picasso. Echte kunst maak je zo! is trouwens een echt doe-boek, Het is gemaakt van prettig papier om op te tekenen, kleuren en schilderen. Op veel pagina’s staan opdrachten die je zo in het boek hoort te maken. Stiekem zul je ook wel ontdekken dat er een bepaalde lijn in het boek zit. Niet dat je een heel hoofdstuk hebt met portretten, maar in de verschillende opdrachten zul je toch wel technieken tegenkomen die je al eerder hebt geoefend. Echte kunst maak je zo! is een heerlijk creatief boek, dat je tekenkunsten zonder twijfel verder zal helpen. Je kunt het lekker op je eigen tempo maken, dat is bijzonder prettig. De opdrachten in het boek zijn heel divers. Verwacht dus geen heel schoolse leermethode waarbij je een perfecte appel leert tekeken, want Marion Deuchars neemt je gewoon bij de hand en vertelt je hoe het kan. Hoe je het uiteindelijk doet, dat is helemaal aan jou. Echte kunst maak je zo, Marion Deuchars Gottmer, juni 2014, 224 pagina’s, paperback. Prijs: 13,95 euro. Leeftijd: vanaf xxx jaar. ISBN: 9789025751494