Recensie: Son of Batman

son of batmanIn de film Son of Batman heb je meteen een heel bijzondere animatiefilm in handen. Ter ere van het 75-jarige jubileum van Batman zijn er namelijk een paar bijzondere comics verfilmd. In dit geval: “Batman and Son”. De film Son of Batman leer je het eigenwijze kereltje Damain kennen. Hij woont bij de League of Assassins (ook wel bekend als The League of Shadows). Hij is de kleinzoon van Ra’s al Ghul, zoon van Talia al Ghul, diens aantrekkelijke dochter. Bijzonder detail is dat Talia in een grijs verleden een kortstondige relatie heeft gehad met Bruce Wayne, alias Batman. Of beter: ze heeft hem gedrogeerd en een leuke nacht met hem beleeft… niet netjes, maar het is nu eenmaal gebeurd. Daaruit is Damian geboren, die vanaf zijn geboorte is opgevoed en getraind door de League of Assassins. Deze league ligt in het begin van de film flink onder vuur. De zelfbenoemde opvolger van de league, Deathstroke, kan het namelijk niet uitstaan dat Damian de opvolger gaat worden. Hij besluit voor eens en altijd af te rekenen met het geheime genootschap. Als de meeste sluipmoordenaars en Ra’s al Ghul romen te vermoorden, gaat Talia samen met Damian op zoek naar Batman. Daar wordt de ‘Son of Batman’ met zijn vader verenigd. Die heeft zijn handen vol aan het heetgeblakerde en agressieve kereltje, dat vol wraakgevoelens zit. De hele film door rennen ze achter elkaar aan, om elkaar bij te sturen: Damian gaat flink op onderzoek uit, met zijn zwaard en vuisten paraat. Batman ruimt de restjes op, en probeert te voorkomen dat Damian geen fouten begaat. Dat Robin een onverwachte rol speelt in dit verhaal biedt mooie kansen! Son of Batman is echt een 12+ tekenfilm. Er zit heel wat bloederige actie in de film, en Talia heeft het liefst heel strakke, laag uitgesneden kleding aan. Zelfs in de vrieskou. De band tussen vader en zoon wordt wel mooi in beeld gebracht, wat Son of Batman een unieke film maakt, in de stijl van de moderne Batman-animatieserie. Son of Batman, Warner Bros
Tijdsduur: 69 minuten, Animatie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 13 euro),