Recensie: Verhaaltjes voor kleine jongens

9781409548584 verhaaltjes voor kleine jongens

Sprookjes zijn heel erg belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen. Op heel veel verschillende vlakken. Maar: hoeveel kinderen zijn er nog geboeid door de oude vertellingen? Vaak zijn de verhalen niet heel erg boeiend en vlot geschreven, met ook een wat enge inslag. In Verhaaltjes voor kleine jongens is er gekozen voor een andere opzet. De verhalen zijn lekker vlot geschreven, met ontzettend veel kleine plaatjes. De verhalende tekst staat tussen de plaatjes door geschreven, wat leuk en speels oogt. Al vertellend kun je de kleine cartooneske plaatjes aanwijzen, zodat kinderen geboeid blijven en nieuwsgierig worden gemaakt door de plaatjes die komen gaan.

Een pop, een keizer en een peperkoeken man vertellen je graag hun verhalen in deze leuke verhalenbundel. Reis terug in de tijd voor een spannend kasteelavontuur of maak een ongelofelijke reis onder de grond. Het boek is heerlijk groot, met een mooie, grote letter. De hardcover is voorzien van een foam laagje, waardoor hij wat zachter is. Door de hoeveelheid plaatjes (die ook nog eens superleuk zijn) is het lekker kijken en zoeken geblazen tijdens het voorlezen. Het aantal pagina’s per verhaal lijkt groot, maar voor wat betreft tekst vallen ze heel erg mee. In het boek staan Pinokkio, De nieuwe kleren van de keizer, het Koekemannetje, en de onbekendere Onder de grond en Op het kasteel. De verhalen én de illustraties zijn per verhaal anders. Ieder verhaal heeft dus een compleet eigen uitstraling!

Verhaaltjes voor kleine jongens
Usborne, september 2012, hardcover.
Prijs: 12,95 euro. Leeftijd: vanaf 3 jaar. ISBN: 9781409548584